Yritys
Auraprint Oy on johtava ja innovatiivinen etiketöintiratkaisuihin erikoistunut painotalo. Päätuotteitamme ovat painetut tuotetarrat, painamattomat blancotarrat, wrap around -etiketit, Ravenwood-vyötteet, sleeverit, erilaiset erikoisetiketit ja painetut pakkauskalvot. Myös liput ja lomakkeet kuuluvat tuotevalikoimaamme.
Meillä on kivijalkana pitkä kokemus. Olemme monipuolinen, innovatiivinen ja investoiva – haluamme tarjota asiakkaillemme alan parasta osaamista. Henkilökuntamme määrä on n. 90 ja liikevaihtoa kertyi vuonna 2023 noin 18,2 miljoonaa euroa. Tuotantolaitoksemme sijaitsee Turussa. Myyntikonttoreita on Turun lisäksi Vantaalla.
Auraprint kuuluu tunnettujen, itsenäisten eurooppalaisten painotalojen muodostamaan Concordia Labels -ryhmään. Kaikilla ryhmään kuuluvilla yrityksillä on pitkä historia ja vahva asiantuntemus etikettimarkkinoista. Concordia Labels yhdistää voimansa hankinnoissa, tekee yhteistyötä tuotekehityksessä ja on sitoutunut auttamaan toisiaan myös yllättävissä, isompia tuotantohäiriöitä mahdollisesti aiheuttavissa tilanteissa. Lue lisää: Concordia Labels
Painotuotteita 138
vuoden kokemuksella
Auraprint Oy:llä on pitkä kokemus painoalalta: yrityksen juuret ulottuvat vuoteen 1886, jolloin Aura-lehti sai luvan kirjapainon perustamiselle. Toiminimeksi tuli Auran kirjapaino.
Auraprintissä on aina panostettu voimakkaasti tuotekehitykseen. Uudet, kasvavat tuotealueet on löydetty ajoissa ja niiden tekemiseen on uskallettu investoida. Vuonna 1954 Auraprintissa aloitettiin ketjulomaketuotanto ja lomaketalona Auraprint tunnettiinkin pitkään. 1970-luvulla mukaan tulivat atk- lomakkeet ja vuonna 1987 aloitettiin rullatarratuotanto.
1990-luku toi mukanaan voimakasta kasvua yritysostojen kautta. Tuotannon painopiste siirtyi yhä enemmän tuotteiden ja palveluiden merkintään liittyviin painotuotteisiin. 2000-luvulla uusia tuotealueita on löydetty muovikalvojen painamisesta (wrap-around-etiketit ja sleeverit). Investoinnit digitekniikkaan ovat olleet viime vuosien tärkeitä ja oikeita päätöksiä: digituotannon osuus kasvaa koko ajan ja digin ja perinteisten painotekniikoiden yhdistelmällä pystymme kattamaan hyvin laajasti asiakkaidemme tuotemerkintään liittyvät tarpeet.
Tuotekehitys ja mukautuminen ovat merkittävä osa Auraprintin yrityskulttuuria, ja pakkaus- ja painatusalan muutoksia kuunnellaan herkällä korvalla. Toimintaa kehitetään jatkuvasti, mikä näkyy myös investointeina, sillä noin 10–20 prosenttia yhtiön liikevaihdosta menee investointeihin.